254
نسخه نهایی iOS 11

آیا بیماران دیابتی می توانند ذرت بوداده مصرف کنند؟ چقدر؟ چگونه؟

یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (امتیازی ثبت نشده است)
Loading...

آیا بیماران دیابتی می توانند ذرت بوداده مصرف کنند؟ چقدر؟ چگونه؟

ذرت بوداده می تواند برای خیلی از افراد یک خوراکی سالم به حساب بیاید ولی به شیوه ی آماده شدنش هم بستگی دارد. با کالری کم و فیبر بالایی که دارد می تواند گزینه ی خوبی برای کسانی که رژیم دارند باشد. به این وجود کسانی که دیابت دارند باید بیشتر از بقیه نگران غذاهایی که می خورند باشند. این دسته از افراد می توانند ذرت بوداده بخورند ولی باید به شیوه ی طبخ و مقداری که مصرف می کنند توجه داشته باشند. چون این خوراکی کربوهیدرات بالایی دارد.

ذرت بوداده

هر پیمانه از ذرت بوداده کالری اندکی دارد. یعنی هر پیمانه معادل یک گرم فیبر دارد. به علاوه یک گرم پروتئین و ۶ گرم کربوهیدرات دارد. ولی ذرت بوداده هیچ کلسترولی ندارد، یعنی بدون چربی است. کالری حدود ۵ پیمانه از آن بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ است.  ذرت بوداده یکی از مواد غذایی تمام غله است. یعنی یک وعده از آن ۷۰ درصد نیاز روزانه ی ما را برآورده می کند. این ماده ی غذایی پر از ویتامین و عناصر معدنی است. مثل: ویتامین آ، ویتامین E، ویتامین B6، پانتوتنیک اسید، تیامین، نیاسین و ریبوفلاوین.

یک وعده ذرت بوداده شامل آهن، منگنز، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است. قسمت پوسته ی ذرت بیشترین ماده ی غذایی را در خود جای داده و شامل بتاکاروتن، لوتئین و … که برای سلامت چشم خاصیت دارد. محققان می گویند هر وعده ذرت بوداده ۳۰۰ میلی گرم پلی فنل دارد که این مقدار حدود ۶۰ درصد از نیاز بدن که توسط میوه ها و سبزیجات تامین می شود را تشکیل می دهد.

پیشنهاد ما :  آیا انجام کارهای منزل می تواند به اندازه ی تمرین در باشگاه موثر باشد؟

جالب است بدانید خاصیت ذرت بوداده بیشتر از ذرت معمولی است ولی این خاصیت ها با اضافه کردن نمک بیش از حد، روغن و دیگر اسانس های طعم دهنده کاهش پیدا می کند.

ذرت بوداده

چقدر ذرت بوداده مصرف کنیم؟

مانند دیگر مواد غذایی ذرت بوداده هم باید به مقدار محدودی مورد استفاده قرار بگیرد و مصرف بیش از اندازه ی آن مفید نخواهد بود. به علاوه اسانس طعم دهنده می تواند روی مقداری که هر فرد می تواند مصرف کند تاثیر داشته باشد. همانطور که بالا اشاره شد ۵ پیمانه از ذرت بوداده یا یک کاسه ی کوچک می تواند مقدار مناسبی برای مصرف باشد.

برای کسانی که شرایط غذایی خاصی دارند بهتر است از اضافه کردن هر گونه طعم دهنده ی اضافی خودداری شود ولی اگر محدودیت غذایی ندارید بهترین گزینه برای شما ذرت بوداده ی روغنی است که کالری اضافی ندارد ولی خوشمزه تر است. به علاوه می توانید از پنیر، روغن زیتون، پودر فلفل، پودر سیر و یا حتی دارچین استفاده کنید.

ذرت بوداده

دیگر خوراکی های مناسب برای بیماران دیابتی

خیلی از افراد ذرت بوداده بدون کره یا طعم دهنده های دیگر را اصلا دوست ندارند. در این حالت خوراکی های دیگری هستند که می توانند جایگزین شوند. مثلا:

دانه های خام و یا بو داده: دقیقا مثل ذرت بهتر است از آجیل نمکی پرهیز کنید. دانه ها پر از پروتئین و چربی سالم هستند. به عاوه مواد غذایی دارند که می توانند برای سلامت بدن مفید باشند.

سبزیجات: مثل دانه ها بهتر است سبزیجات هم خام و یا نیم پز باشند. سبزیجاتی که برگ های سبز دارن به همراه روغن زیتون و سرکه، سبزیجات خام مثل بروکلی و تکه های هویج می توانند یک وعده غذایی پر فیبر و سالم باشند. می توانید این سالاد را با هوموس میل کنید.

پیشنهاد ما :  شما هم هنگام عکس گرفتن تکلیف خود را با دست‌هایتان نمی‌دانید؟

میوه: بعضی از افراد به خاطر شکر موجود در میوه از خوردن آن صرفنظر می کنند. با این حال میوه ها فیبر زیادی دارند و می توانند یک خوراکی مناسب برای افراد دیابتی باشند. بهترین گزینه مصرف میوه ی تازه و یا فریز شده است. میوه های کنسروی که پر از شربت پر شکر است و یا موادی که با میوه در شیرینی ها جا داده می شوند گزینه ی مناسبی نیستند.

پنیر: پنیر منبع مناسبی از پروتئین و کلسیم است. به علاوه شکر اندکی دارد.

برچسب ها : , , ,
نظرات کاربران (۰)

افزودن نظر