53
۹۵٫۱۰٫۲۰

احساس تنهایی می‌کنید؟ راه‌های مقابله با آن را یاد بگیرید – بخش اول: اقدام و عمل

احساس تنهایی می‌کنید؟ راه‌های مقابله با آن را یاد بگیرید - بخش اول: اقدام و عملReviewed by فرهاد احمدی on Jan 9Rating: 4.5احساس تنهایی می‌کنید؟ راه‌های مقابله با آن را یاد بگیرید - بخش اول: اقدام و عملاگر چه دنیا به وسیله‌ی ارتباطات سریع و تکنولوژی، متصل‌تر از همیشه شده است، اما تنهایی نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه محققان از افزایش آن گزارش می‌دهند.

احساس تنهایی می‌کنید؟ راه‌های مقابله با آن را یاد بگیرید – بخش اول: اقدام و عمل

اگر چه دنیا به وسیله‌ی ارتباطات سریع و تکنولوژی، متصل‌تر از همیشه شده است، اما تنهایی نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه محققان از افزایش آن گزارش می‌دهند. اگر شما هم درگیر این درد و به دنبال دور کردن آن هستید، ما پیشنهاداتی را برای شما آماده کردیم.

احساس تنهایی اقدام و عمل

۱. خودتان را سرگرم نگه دارید.

احساس تنهایی اقدام و عمل

کارهایی انجام بدهید که وقت شما را پر کند، چیدن برنامه برای تمام اوقات روز، علاوه بر افزایش بهره‌وری باعث حواس‌پرتی و سرگرم شدن شما می‌شود. با این کار دیگر زمانی باقی نمی‌ماند که احساس تنهایی بخواهد بر شما چیره شود. می‌توانید سراغ کارهای داوطلبانه بروید یا یک شغل پاره وقت داشته باشید، در باشگاه ورزش‌های گروهی محله‌تان عضو شوید، پروژه‌ها و کاردستی‌هایی که به نظرتان جالب است را انجام دهید. انتخاب نوع سرگرمی به خودتان بستگی دارد، باید ببینید چه چیزهایی در شما اشتیاق ایجاد می‌کند و چه مهارت‌هایی دارید.

۲. فضای اطراف و محیط زندگی خود را عوض کنید.

احساس تنهایی اقدام و عمل

نشستن در اتاق‌تان برای تمام روز و تماشای تلویزیون، سودی ندارد و باعث تنبلی و احساس تنهایی بیشتر می‌شود. با باقی ماندن در یک فضا برای طولانی مدت ، درد و رنج تنهایی بیشتر می‌شود. می‌توانید برای انجام کارتان به یک کافه بروید یا به سادگی روی نیمکتی در فضای آزاد بشینید و مردم را تماشا کنید. صرف زمان در طبیعت باعث افزایش سلامت روانی می‌شود و میزان استرس را پایین می‌آورد. همچنین این کار سبب افزایش سلامت فیزیکی می‌شود.

۳. سراغ کارهایی که به شما احساس خوبی می‌دهد، بروید.

احساس تنهایی اقدام و عمل

انجام کارهایی که در موردشان اشتیاق دارید و به شما حس خوبی وارد می‌کنند، می‌تواند برای رهایی از احساس تنهایی هم، استفاده شود. از خود بپرسید چه کاری باعث ایجاد احساس خوب در شما می‌شود؟ مدیتیشن؟ مطالعه؟ گوش دادن به موسیقی؟ و… لیست پیشنهادات می‌تواند طولانی باشد؛ خودتان بهتر از هر شخص دیگری از علایق خود اطلاع دارید.

به یاد داشته باشید که برای رهایی از احساس تنهایی، سراغ موضوعات خطرناک که می‌تواند شما را مدت‌ها درگیر خود کند، نروید. این درد را با فعالیت‌هایی که علاوه بر مفید بودن، شما را خوشحال می‌کند، آرام کنید.

۴. حواس‌تان به نشانه‌های خطر باشد.

احساس تنهایی اقدام و عمل

گاهی ممکن است، آنقدر احساس تنهایی بزرگ شود که برای رفع آن حاضر باشید به هر شانس ممکن دست بیندازید. در این اوقات باید مراقب گیر افتادن در دام افراد شیاد و دردسرهای مختلف باشید. احساس تنهایی می‌تواند تبدیل به نوعی آسیب پذیری شود که توجه افراد سوءاستفاده کننده را به خود جلب می‌کند.

۵. توجه خود را معطوف به دوستان نزدیک، خانواده و عزیزان خود کنید.

احساس تنهایی اقدام و عمل

این موضوع ممکن است برای افرادی که احساس استقلال می‌کنند، کمی مشکل به نظر برسد. اما به هر حال باید گاهی به دیگران تکیه دهید. اگر احساس تنهایی شما را فرا گرفته است سراغ خانواده، دوست یا هر شخص دیگری که به او اعتماد دارید بروید، مهم نیست فاصله‌ی شما چقدر است، حتی اگر در شهری دیگر حضور دارند، یک تماس تلفن می‌تواند، دوباره شما را از زمین جدا سازد.

بسیاری اوقات، افرادی که دوستشان دارید از شرایط سخت و بد شما خبر ندارند، شما هم مجبور نیستید که تمام احساسات و احوال خود را به آن‌ها توضیح بدهید. اما به اشتراک گذاری همان بخش‌هایی که برای شما راحت‌تر است، باعث می‌شود، ارتباط قوی‌تر بین شما ایجاد شود و آن شخص از اینکه حرف خود را به او زده اید و به او اعتماد کرده‌اید، احساس افتخار خواهد کرد.

۶. افراد شبیه به خودتان را پیدا کنید.

احساس تنهایی اقدام و عمل

آسان‌ترین راه برای این کار استفاده از اینترنت است. سرویس‌های بسیار زیادی برای آشنایی و ارتباط با دیگران وجود دارد. با عضویت در این انجمن‌ها می‌توانید تفریحات و سرگرمی‌های خودتان را به اشتراک بگذارید و با توجه به اطلاعات دیگر افراد، با آن‌ها آشنا شوید. در مورد کتاب‌ها، فیلم‌ها، محل‌ها و… مورد علاقه‌ی خود فکر کنید، محیط اینترنت آنقدر گسترده است که حتما چند نفری را شبیه به خودتان در زمینه‌ی مورد نظر، پیدا خواهید کرد.

۷. یک حیوان خانگی تهیه کنید.

احساس تنهایی اقدام و عمل

یک گربه، سگ یا پرنده می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. برای تهیه‌ی یک حیوان خانگی می‌توانید به انجمن حمایت از حیوانات محله‌ی خود سر بزنید و حیوانی که با شرایط محل زندگی شما، سازگارتر است را انتخاب کنید. تحقیقات نشان داده است که جدا از هم‌بازی بودن حیوانات با انسان‌ها، حیوانات خانگی می‌توانند باعث بهبود سلامت روانی افراد و افزایش طول عمر آن‌ها شود.

۸. با اهمیت دادن به دیگران و کمک به آن‌ها، در حقیقت خود را کمک کرده اید.

احساس تنهایی اقدام و عمل

تمرکز بر خود و بی توجهی به دیگران می‌تواند یکی از دلایل وارد آمدن احساس تنهایی باشد. با اهمیت دادن به دیگران و کمک به آن‌ها، تنهایی شما محو خواهد شد. انجام کارهای داوطلبانه، سر زدن به خانه‌ی سالمندان و انجام کار خیریه، باعث ایجاد حس اتصال بیشتر به جامعه و کسب رضایت درونی می‌شود.

به یاد داشته باشید که هر شخصی که در دنیا است، در حال نبرد در یک مبارزه‌ی سخت و مقابله با چالش‌های مختلف است، در این مسیر می‌توانیم با یکدیگر حرکت کنیم تا بتوانیم به موفقیت بیشتری دست پیدا کنیم.

نظرات کاربران (۱)

افزودن نظر



تبلیغات

آنلاک آیفون

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات