254
نسخه نهایی iOS 11

چطور می توانم صبح ها زودتر بیدار شوم ولی خواب کافی داشته باشم؟

یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۶
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (امتیازی ثبت نشده است)
Loading...

چطور می توانم صبح ها زودتر بیدار شوم ولی خواب کافی داشته باشم؟

وقتی ریتم خواب به هم می خورد تمام زندگی به هم می ریزد و امکان ندارید بتوانید در روزهای کاری هفته عملکرد خوبی داشته باشید. وقتی بی خواب شده اید و تمام برنامه روزانه تان به هم ریخته بهترین کارهایی که می توانید انجام بدهید خالی کردن ذهن، خلاقیت در حل مسئله، مقاومت در فشارهای کسب و کار و داشتن خواب به اندازه برای منظم کردن برنامه ی روزانه است.

خواب

اگر می خواهید منظم باشید و در طول روز و یا در محل کار عملکرد خوبی داشته باشید این ۴ مرحله را انجام دهید:

بخوابید

بهتر است هر شب هفت و نیم ساعت بخوابید. تحقیقات به وضوح نشان داده اند افرادی که ۵ دوره ی خواب را در طول شب کامل می کنند سالم تر هستند، همینطور از نظر بدنی و روانی در بهترین شرایط قرار می گیرند. ولی در صورتیکه پروژه ی بزرگی پیش رو دارید و زمانی که در اختیار دارید محدود است بهتر است ۳ چرخه ی خواب یعنی ۴.۵ ساعت بخوابید. این مقدار از خواب برای بازیابی مغز و بالا بردن یادگیری کافی است.

خواب

ادامه بدهید

بعد از اینکه موفق شدید به اندازه ی کافی بخوابید برنامه ی روزانه ای تدارک ببینید که هم به اندازه ی کافی انرژی در اختیار شما قرار بدهید و هم آسیبی به ساعت خوابتان وارد نشود. به خاطر داشته باشید که بدن انسان به گونه ای طراحی شده که باید الگوهای روزانه را تکرار کند. اگر برای ابتدا و انتهای روز الگوهای مناسب در نظر بگیرید در طول ساعات کاری حس بهتری خواهید داشت و هوشیارتر خواهید بود.

پیشنهاد ما :  نمی توانید پس انداز کنید؟ این 10 روش زندگی شما را تغییر می دهد

بدن ما عاشق تکرار است. به عنوان مثال بیدار شدن و خوابیدن در ساعات همیشگی برای مغز و بدن بسیار خوب است. این ساعت های تکراری باعث می شوند هورمون ها و دیگر موادی که اندام های بدن تولید می کنند روی ریتم خاصی باشند. اگر خودتان تغییری در آن پدید بیاورید مدتی طول می کشید تا بتوانید به آن عادت کنید. حتی وقتی با هواپیما سفر می کنید و ساعات خواب و بیداریتان به هم می ریزد به عبارتی جت لگ می شویم. وقتی مدام و هر روز این ساعت ها را تغییر می دهید یعنی هر روز یک جت لگ کوچک را تحمل می کنید. احساس خوبی ندارید، عملکردتان پایین می آید و به سلامتتان آسیب می رسد.

زودتر بیدار شوید

موفق ترین های دنیای کسب و کار صبح ها زود از خواب بیدار می شوند. به این ترتیب روز را به خوبی شروع می کنید. توسط ایمیل ها و مسیج ها آزرده خاطر نمی شوید و کل جهان آرام است. اگر به باشگاه می روید ترافیک کمتر است، می توانید کتاب بخوانید، مدیتیشن و یوگا انجام دهید. فقط از رختخواب بیرون بروید!

خواب

یکی از راه های بهبود عملکرد روزانه این است که کمی زودتر از همیشه بیدار شوید. به این ترتیب می توانید به تمام فعالیت هایی که به شما کمک می کنند برسید. برنامه ی صبحتان را به شیوه ای بچینید که ساعات اولیه ی صبح برای انجام کارهای مورد علاقه ی خودتان باشد. پیشنهاد می کنم در این ساعات کار نکنید. این ساعات بهترین زمان هستند که کمی به خودتان برسید. وقتی از زندگی رضایت دارید می توانید بیشتر برای کسب و کارتان تلاش کنید.

پیشنهاد ما :  آیا انجام کارهای منزل می تواند به اندازه ی تمرین در باشگاه موثر باشد؟

شب ها استراحت کنید

حالا که برنامه ی صبح چیده شد بهتر است به سراغ ساعات انتهایی شب برویم تا زودتر و به خوابی عمیق فرو بروید. داشتن برنامه ای که بتواند شما را ریلکس کند می تواند روی کیفیت خواب تاثیر چشم گیری داشته باشد. خیلی از همکاران من که با خواب مشکل دارند روزهای پر استرسی را می گذرانند و عصرها تا دیروقت کار می کنند. یعنی تا زمانی که مستقیم به رختخواب بروند.

خواب

یک فعالیت آرام که به آن علاقه دارید را انجام بدهید. در حالت ایده آل بهتر است از صفحه ی تلویزیون و کامپیوتر و گوشی دور باشید. چون صفحه ی روشن آن باعث می شود مغز شما بیدار بماند. بهتر است فعالیت هایی که به انرژی روانی زیادی احتیاج دارند را هم کنار بگذارید. کتاب بخوانید، دوش بگیرید به موسیقی آرام کننده گوش بدهید و …

از وقتتان به بهترین حالت استفاده کنید. نه تنها بیشتر لذت می برید بلکه برنامه ی منظمی هم خواهید داشت.

 

 

برچسب ها : , ,
نظرات کاربران (۰)

افزودن نظر