دروغ هایی که شرکت های بزرگ در مصاحبه و پیش از استخدام کردن شما می گویند

1 امتیاز2  امتیاز3  امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (امتیازی ثبت نشده است)
Loading...

دروغ هایی که شرکت های بزرگ در مصاحبه و پیش از استخدام کردن شما می گویند

فرآیند استخدام نیروی جدید بسیار طولانی و وقت گیر است در نتیجه ممکن است مدیر گزینش هر کاری انجام دهد تا شما را مجبور به پذیرفتن موقعیت شغلی کند. حتی ممکن است کار به جایی برسد که در مورد جزئیات شغل به شما دروغ بگویند. مشکل از همینجا شروع می شود چون کسی که به دنبال شغل می گردد دوست دارد از زیر و بم کار شرکت جدید با خبر باشد. آن ها دوست دارند در مورد جو شرکت، هدف و دیدی که نسبت به آینده دارند باخبر باشند. حتی دوست دارند بدانند یک روز عادی در این محل به چه شکلی است.

استخدام

وقتی جزئیات در اختیار آن ها قرار داده می شود و کاندید آن را می پذیرد از موقعیت شغلی خود رضایت کسب می کند در نتیجه راندمان کار بالاتر می رود. در یک بررسی گزارش شده که زمانی که کاندید شغلی در جریان کامل اطلاعات قرار می گیرد رضایت شغلی و تعهد کاری تا ۵۶ درصد بالاتر می رود. یعنی هر چقدر جنبه های منفی کار را از متقاضی پنهان کنید موجبات بی اعتمادی را فراهم می کنید. ولی در مقابل می توانید کاندیداهای توانا را جلب کنید. اگر می خواهید با کارمندان جدید ارتباط خوبی برقرار کنید روی این پنج مورد وقت بگذارید. این ۵ مورد همان اشتباهاتی هستند که شرکت ها معمولا مرتکب می شوند.

استخدام

انتخاب فرد مناسب

مدیر گزینش باید به اجبار فردی را برای سمت های شغلی خالی پیدا کند و از این بابت تحت فشار است. پس از مدتی این اجبار و فشار ممکن است دردسر ساز شود. وقتی مدیر گزینش خیلی سریع کارمند انتخاب و بعد استخدام می کند ممکن است کسانی را انتخاب کرده باشد که توانایی کافی نداشته باشند و یا خیلی زود استعفا دهند. سپس فرآیند استخدام دوباره از اول انجام می شود. 

پیشنهاد ما :  ترفند هفتم» راهکارهایی برای جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش آنلاین فروشگاه ها

با اینکه پیدا کردن فردی که تمام مهارت های لازم را داشته باشد کار مشکلی ست، مدیر گزینش می تواند لیستی از مهارت های لازم تهیه کند. سپس در صورتیکه کاندیدهای این موقعیت کاری با این لیست مطابقت نداشته باشند بهتر است کنار گذاشته شوند. در نهایت استخدام کردن کسی که خیلی زود استعفا می دهد، راضی نیست و یا عملکرد خوبی ندارد بی فایده است. در شرایطی که هیچ کس مناسب این موقعیت شغلی پیدا نمی شود یک نفر جانشین انتخاب می شود تا امورات به تعویق نیفتد و در آن واحد جستجو به دنبال یک کارمند ماهر ادامه پیدا کند.

استخدام

نکات مثبت موقعیت کاری

پیدا کردن مدیری که تمام جنبه های مثبت موقعیت شغلی را به شما بگوید کار مشکلی است. بیان نکردن نکات مثبت (به هر دلیلی ممکن است چنین اتفاقی بیفتد) موقعیتی به وجود می آورد که کارمند نمی تواند تصور کاملی از محل کارش به دست بیاورد. به عنوان مثال برقراری تعادل بین زندگی کاری و زندگی شخصی برای بعضی از کارمندان مهم است. به آن ها بگویید که به محض انجام شدن وظایف اجازه دارند محل کار را ترک کنند.می توانید یک برنامه ی کاری ساده در اختیار آن ها قرار دهید تا هیچ سو تفاهمی پیش نیاید. سپس آن ها را به کارمندان فعلی شرکت معرفی کنید. کارمندان قدیمی تر می توانند برای شروع کار راهنمای خوبی باشند.

نکات مثبت هر کسب و کاری معمولا پنهان می ماند با این حال برای اینکه فرد بتواند تصور منطقی از محل کار داشته باشد و تصمیم گیری کند باید بتواند تمام جنبه ها را سبک سنگین کند. مثبت یا منفی!

پیشنهاد ما :  ترفند هفتم» راهکارهایی برای جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش آنلاین فروشگاه ها

استخدام

نکات منفی موقعیت کاری

در مقابل در مورد جنبه های منفی کار در این شرکت صادق باشید. شاید این کار ارزش موقعیت شغلی را پایین بیاورد ولی به خاطر داشته باشید که خود کارمند چه دیر یا زود به این مسائل پی می برد و به محض اینکه چنین اتفاقی بیفتد اعتمادی بین دو طرف باقی نخواهد ماند. کاندیداها حق دارند تصویر کاملی از حجم کار و مسائل مرتبط با آن در نظر داشته باشند از جمله:

  • ساعت های کاری طولانی
  • انتظارات شرکت در مورد ساعت های کاری شب ها و تعطیلات
  • ماموریت های کاری/سفر های کاری
  • برنامه ای منظم از پروژه ها بدون هیچ اتلاف وقتی 

استخدام

اگر علاوه بر این مسائل کارمند موظف است هزینه های جانبی مثلا برای پارکینگ پرداخت کند در روز مصاحبه بیان کنید. به جای اینکه روی نکات منفی تمرکز کنید و زود از آن ها عبور کنید هر ویژگی منفی را با یک دلیل صادقانه ولی مثبت توضیح دهید. به عنوان مثال اگر ساعت های کاری طولانی است اضافه کنید در ماه هایی از سال که طول روز کوتاه تر است، ساعات کاری هم کمتر می شود. همینطور مدیر گزینش موظف است در مورد به درآمدی که از هر پروژه به کارمند تعلق می گیرد اشاره کند.

ارتقاء شغلی

پول همه چیز نیست در نتیجه کاندید ها باید بدانند که شرکت روی مهارت ها و تجربیات آن ها حساب کرده و به دنبال کسانی ست که توانا هستند. در مورد ارتقاء شغلی و مزایای آن روراست باشید. اگر قرار نیست هیچ کدام از کارمندان ارتقای کاری داشته باشند از همان ابتدا این مسئله را بیان کنید. سیستم پرداخت حقوق کارمندان در سازمان های مختلف با هم متفاوت است. وقتی شرایطی برای پیشرفت وجود ندارد بهتر است کارمندان هم در انتظار آن نمانند.

پیشنهاد ما :  ترفند هفتم» راهکارهایی برای جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش آنلاین فروشگاه ها

استخدام

محیط کار

علاوه بر جو محل کار، محیط شرکت هم برای خیلی از کسانی که به دنبال شغل هستند اهمیت دارد. بهتر است هنگام استخدام آن ها تصویر واضحی از فضای شرکت ترسیم کنید. به عنوان مثال اگر ماهیت پروژه به شکلی ست که باید گروهی انجام شود برای آن ها شفاف سازی کنید. ممکن است به اشتباه تصور کنند که قرار است بصورت فردی کار کنند. بر مقابل اگر وظایف مشخصا جداسازی شده هیچ نیازی به همکاری بین کارمندان وجود ندارد.

استخدام

کارمندان باید دقیقا بدانند که قرار است کجا کار کنند. بهتر است بصورت حضوری با محل کار آشنایی پیدا کنند و دیدن عکس هم کفایت می کند. تمام مسائل بیان شده روی جذابیت کار تاثیر می گذارد. در مورد تمام جنبه های مثبت و منفی شغل مورد نظر صادق باشید. شاید در ابتدا ضروری به نظر نرسد ولی در نهایت کارمندانی با انگیزه، وفادار، خوشحال و خلاق خواهید داشت.

 

 

نظرات کاربران (۰)

افزودن نظر