جدیدترین اخبار خودرو

مواد غذایی انرژی زا که در شرایط خاص به کمک شما می آیند

1 امتیاز2  امتیاز3  امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (امتیازی ثبت نشده است)
Loading...

مواد غذایی انرژی زا که در شرایط خاص به کمک شما می آیند را بشناسید

اگر قصد دارید روی یک پروژه ی کاری دشوار تمرکز کنید و یا از نظر شخصی اهداف مهمی در نظر گرفته اید، خوردن غذاهای مناسب تر به شما کمک خواهد کرد. البته هیچ غذایی وجود ندارد که شما را باهوش تر و یا سریع تر کند. مواد غذایی انرژی زا می توانند طعم خوبی داشته باشند و کامل باشند. به این ترتیب عملکرد بهتری خواهید داشت. در این مطلب ۴ مورد از مواد غذایی انرژی زا را معرفی می کنیم:

مواد غذایی انرژی زا

چغندر

تحقیقات ثابت کرده که چغندر قرمز بدن شما را در وضعیتی قرار می دهد که دستیابی به آن تنها از طریق ورزش امکان پذیر است. می توانید از چغندر های کوچک پوست کنده در تهیه ی اسموتی استفاده کنید و در سالاد مصرف کنید. کمی کره ی بادام و زنجبیل تازه فراموش نشود.

مواد غذایی انرژی زا

ماست یونانی

اگر می خواهید با مصرف یک ماده ی غذایی تا مدت زیادی انرژی داشته باشید ماست یونانی را انتخاب کنید. این ماست دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد. پروتئین برای بدن بیشتر از کربوهیدرات و یا چربی موثر است. ماست یونانی به خاطر کلسیمی که در خود دارد استخوان های شما را محکم می کند. اگر تمایلی به استفاده از ماست یونانی بصورت مجزا ندارید به آن تکه های شکلات و توت فرنگی خرد شده اضافه کنید. همینطور می توانید آن را با آووکادو، سیر و سبزیجات تازه مخلوط کنید تا نوعی سس برای کنار غذا باشد.

مواد غذایی انرژی زا

موز

موز یکی از مواد غذایی انرژی زا است که قابل جایجایی ست، اندازه ی آن کنترل شده، کربوهیدرات مفید دارد و برای فعالیت های بدنی شدید مفید است. می توانید پیش از شروع ورزش از موز به عنوان سوخت استفاده کنید. بهتر است بلافاصله پس از مصرف آن تمرین را شروع کنید. هضم آن ساده است و نفخ و مشکلات گوارشی بوجود نمی آورد.

پیشنهاد ما :  بیتکوین چیست ؟ 10 نکته در مورد بیتکوین که حتما باید بدانید

مواد غذایی انرژی زا

البته موز مزایای دیگری هم دارد. ترکیب کربوهیدرات و ویتامین B قند خون را در وضعیت متعادلی قرار می دهد و از نظر روانی شما را سرحال می کند. پتاسیم موجود در آن برای کنترل انقباضات ماهیچه ای و ریتم قلبی مناسب است.

موز بطور جداگانه می تواند یک خوراکی کامل و خوشمزه محسوب شود. ولی می توانید در کنار آن از عسل استفاده کنید و یا با آن اسموتی درست کنید. برش های موز در کنار گرانولا و کمی پنیر یک میان وعده ی خوشمزه است. قبل از مصرف برای مدتی آن را در فریزر قرار دهید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از مواد غذایی انرژی زا است که رساندن اکسیژن و مواد غذایی به مغز و ماهیچه ها را تسهیل می کند. شکلات تلخ حال شما را بهتر می کند و سلول هایی که هنگام فعالیت و ورزش آسیب دیده اند را ترمیم می کند. بهتر است نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه پیش از ورزش کمی شکلات ۷۰ درصد مصرف کنید.

مواد غذایی انرژی زا

 

 

 

 

 

 

اگر این مطلب رو پسندیدید، لایک فراموش نشه !!!

نظرات کاربران (۰)

افزودن نظر