جدیدترین اخبار خودرو

غذاهای گرسنه کننده را بشناسید! آیا واقعا برخی از غذاها ما را گرسنه می کنند؟

1 امتیاز2  امتیاز3  امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (تعداد آرا : 15٫005)
Loading...

غذاهای گرسنه کننده را بشناسید! آیا واقعا برخی از غذاها می توانند ما را گرسنه تر کنند؟

به زمانی از سال رسیده ایم که دوست داریم گهگاهی در طول روز شیرینی، شکلات و تنقلات مصرف کنیم. شاید تصور کنید با توجه به اینکه مدام در حال غذا خوردن هستید باز هم احساس گرسنگی دارید. چطور ممکن است؟ خوب این مسئله به غذاهایی که مصرف می کنید بر می گردد. بعضی از مواد غذایی از جمله غذاهای گرسنه کننده هستند. اگر دوست دارید احساس سیری کنید از این دست غذاها دوری کنید.

غذاهای گرسنه کننده

شیرین کننده های مصنوعی

نوشابه ی رژیمی شما شاید کالری نداشته باشد ولی با این حال نوشیدنی مفیدی نیست. غذاهای کم کالری بدون شکر معمولا با شیرین کننده های مصنوعی همراه می شوند ولی این قبیل مواد لزوما جایگزین خوبی برای شکر نیستند. در واقع غذاهایی که شیرین کننده ی طبیعی دارند باعث می شوند بیشتر هوس غذاهای شیرین کنید.

به این ترتیب اشتهای بیشتری دارید و بیشتر غذا می خورید در عین حال احساس رضایت نمی کنید. شیرین کننده ها مواد غذایی پردازش شده ای هستند که بهتر است از آن ها دوری کنید.

سالاد

تمام سالادها غذاهای گرسنه کننده نیستند. ولی سالاد هایی که پر از برگ های سبز هستند تاثیری در پر کردن شکم شما و ایجاد احساس سیری ندارند. برای داشتن رژیم غذایی متعادل از غلات سالم مثل کینوا و برنج قهوه ای، سیب زمینی و پروتئین و غذاهای سالم مثل آووکادو استفاده کنید. هر غذایی که حاوی این مواد نباشد شما را گرسنه می کند.

پیشنهاد ما :  هرگز این هشت چیز را در مایکروویو نگذارید

غذاهای گرسنه کننده

آبمیوه

شاید آبمیوه ویتامین زیادی داشته باشد ولی آبمیوه ها شکر بالا و فیبر، چربی و پروتئین کمی دارند. این مواد شما را سیر نگه می دارند. آبمیوه ها آنتی اکسیدان بالایی دارند ولی بدون وجود فیبر، قند میوه که فروکتوز نام دارد سریعا جذب می شود. به این ترتیب بطور ناگهانی قند خون شما بالا می رود و بعد از آن سریعا ضعف می کنید و به دنبال غذاهای دیگر می گردید. نوشیدنی هایی که به اندازه ی غذای جامد کالری دارند به آن اندازه احساس سیری به دنبال نخواهند داشت.

غذاهای گرسنه کننده

نان برشته

شاید تصور کنید نان برشته خوراکی کم کالری خوبی است ولی بخش زیادی از آن را کربوهیدرات تشکیل می دهد. یعنی خیلی زود جذب بدن می شود و شما بیشتر از آن می خواهید. برای اینکه خوراکی بهتری داشته باشید نان برشته را همراه با هوموس، کره ی بادام و یا آووکادو و ریکوتا مصرف کنید.

خوراکی های نمک دار

بعضی از کافه ها از این خوراکی های نمکی به شما می دهند و این کار علت مشخصی دارد. غذاهای نمک دار شما را تشنه می کند و معمولا ما تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیریم.

غذاهای گرسنه کننده

الکل

یکی دیگر از غذاهای گرسنه کننده الکل است. الکل غذا نیست ولی کالری بالایی دارد و در نهایت دوست دارید باز هم از آن مصرف کنید. تحقیقات ثابت کرده که الکل اشتهای شما را زیاد می کند.

 

 

 

 

 

اگر این مطلب رو پسندیدید، لایک فراموش نشه !!!

نظرات کاربران (۰)

افزودن نظر