جدیدترین اخبار خودرو

شیوه های برخورد با مشتری سمی را یاد بگیرید و از آن ها دوری کنید

1 امتیاز2  امتیاز3  امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (امتیازی ثبت نشده است)
Loading...

شیوه های برخورد با مشتری سمی را می دانید؟ سعی کنید از آن ها دوری کنید

تا به حال برای شما پیش آمده که یکی از مشتریان حسابی اذیتتان کند و یا به موقعیت کاریتان لطمه بزند؟ بعضی از کارآفرینان هر مشتری را قبول می کنند. بالاخره همه ی ما قسط و قبض داریم که باید هر چه سریع تر پرداخت کنیم. گاهی اوقات مجبورید با مشتریان سخت هم کار کنید که خواسته ی زیادی دارند، ایراد گیر هستند، دقیقه ی نود حرفشان را عوض می کنند و به چیزی که می خواهند می رسند. مشتری های سخت گیر بخشی از زندگی هر کارآفرین هستند ولی بعضی از مشتری ها به مرز سمی بودن رسیده اند. شیوه ی برخورد با مشتری سمی را می دانید؟

برخورد با مشتری سمی

یک مشتری سمی شما و کسب و کارتان را پایین می کشد. البته منبع درآمد شماست ولی انرژی شما را تحلیل می برد. همان انرژی که می تواند برای جذب مشتری های جدید استفاده شود. مشتری های سمی را هر چه سریع تر حذف کنید. لطفی به خودتان بکنید و با آن ها خداحافظی کنید. برایتان سخت است و یا برخورد با مشتری سمی را بلد نیستید؟ این مطلب را بخوانید!

چطور یک مشتری سمی را شناسایی کنم؟

همه چیز به خود شما بستگی دارد. به نقش خودتان در رابطه ای که تشکیل شده نگاهی بیندازید. آیا این فرد کاملا منفی است؟ چیزی برای تغییر دادن وجود دارد؟ کاری از دست شما بر می آید؟ آیا تمام کاری که می توانید انجام بدهید را انجام داده اید؟ اگر به جواب این سوالات رسیده اید و می بینید که جایی کم نگذاشته اید رفتارهای سمی را شناسایی کنید و برخورد با مشتری سمی را یاد بگیرید:

پیشنهاد ما :  بیتکوین چیست ؟ 10 نکته در مورد بیتکوین که حتما باید بدانید

برخورد با مشتری سمی

مشتریان سمی به برنامه ی شما بی احترامی می کنند و انتظار دارند هر وقت که دوست داشتند در اختیارشان باشید. مدام پروژه را تغییر می دهند ولی زمان و بودجه که به شما اختصاص می گیرد تغییری نمی کند. از شما انتقاد می کنند تا از زیر پول دادن در بروند. مدام دیرتر از زمان تعیین شده پرداخت می کنند. پرخاشگر و سودجو هستند. سعی می کنند با بدگویی کردن از شما در مقابل دیگران تهدیدتان کنند و پول کمتری پرداخت کنند. وسواس دارند و هیچ چیز برای آن ها عالی نیست. به تخصص شما بی احترامی می کنند و سعی می کنند به شما یاد بدهند که چطور کارتان را درست انجام بدهید.

برخورد با مشتری سمی

اگر هنوز هم نسبت به سمی بودن یک مشتری اطمینان حاصل نکرده اید با یکی از همکاران مشورت کنید. کسی که بیرون از این رابطه قرار دارد قضاوت بهتری دارد. از مشتری اسمی نبرید. لازم نیست به آتشی که راه افتاده بنزین اضافه کنید.

حرفه ای باشید و بمانید

شما بهترین هستید و سعی دارید کسب و کار رویاییتان را بسازید ولی فردی قصد دارد شما را پایین بکشد. ممکن است کمی خشمگین شوید. سعی کنید این احساسات را به رابطه وارد نکنید. حرفه ای باشید و به شواهد تکیه کنید. همین!

برای حفظ رابطه آخرین تلاشتان را هم بکنید

احتمال بدهید که مشتری شما نسبت به رفتاری که دارد ناآگاه است. اگر از شما سو استفاده نکرده و تهدید نشده اید می توانید همکاری را ادامه دهید. یک بار دیگر تلاش کنید. اگر مشتری شما مدام خواسته های بیشتری دارد موارد قید شده در قرارداد پروژه را یادآوری کنید. به آن ها بگویید که این خواسته ها را انجام می دهید ولی لازم است بابت آن ها قرارداد جدیدی پایه ریزی شود. ممکن است نسبت به این مسائل آگاهی کافی نداشته باشند.

پیشنهاد ما :  فازهای رابطه ی رمانتیک را بشناسید و بدانید رابطه ی شما کی تمام می شود

برخورد با مشتری سمی

از گفتن “تو” خودداری کنید

هیچ کس دوست ندارد اخراج شود، حتی در روابط حرفه ای! مردم از هر چیزی برداشت شخصی دارند. به همین دلیل استفاده از کلمه ی تو را پیشنهاد نمی کنم. به جای گفتن شما موارد قید شده در قرارداد را رعایت نمی کنید بگویید موارد قید شده در قرارداد نقض شده اند.

در را ببندید، ولی یک پنجره را باز بگذارید

هیچ کس نمی داند آینده برای ما چه چیزی در چنته دارد. شاید مشتری شما هم شرایط بدی را پشت سر می گذارد که بعدا این وضعیت بهبود پیدا می کند. برخورد با مشتری سمی همیشه یکسان نیست. شاید پول کمی دارد و یا خیلی کار می کند. اگر تصور می کنید که این مشتری ممکن است بعدا به دردتان بخورد بگویید که شاید بعدا بتوانیم دوباره با هم همکاری داشته باشیم یا بگویید در صورت تغییر شرایط باز هم دوست دارم با شما همکاری کنم.

برخورد با مشتری سمی

ارجاع بدهید

اگر این مشتری برای شما سمی ست ممکن است برای یک شرکت دیگر مناسب باشد. شرکت های جایگزینی پیشنهاد بدهید. از وبلاگ های مفید و یا ابزارهای آنلاین کمک بگیرید تا کار را خودشان تمام کنند. به این ترتیب بدون پشتوانه رها نمی شوند.

همکاری را با روی خوش به پایان برسانید

به یکی از جنبه های مثبت همکاری تکیه کنید و بگویید که خوشحال شدم که این فرصت همکاری با شما را داشتم یا بگویید از شما چیزهای زیادی یاد گرفته ام. این جملات داستان را به خوبی تمام می کند.

بنویسید

ممکن است بخواهید این روند را رو در رو و یا بصورت مکالمه ی تلفنی انجام بدهید ولی بهتر است بعد از آن یک ایمیل هم بفرستید تا این مدرک بصورت نوشته ثبت شود.

پیشنهاد ما :  رژیم سلبریتی ها: این رژیم ها را بشناسید و بدانید که تا چه حد مضر هستند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر این مطلب رو پسندیدید، لایک فراموش نشه !!!

نظرات کاربران (۰)

افزودن نظر